fot. Piotr Kowalski / Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu
Koleje Dolnośląskie poinformowały, że w dniu 17 maja po raz pierwszy w historii z Wrocławia do Krośnic i Milicza pojedzie historyczny skład, do którego zostanie dołączony również wagon rowerowy. Wyjątkowy przejazd został zorganizowany przez Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu we współpracy z samorządowym przewoźnikiem.
Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu we współpracy z Kolejami Dolnośląskimi po raz pierwszy w historii zorganizują przejazd pociągu historycznego, w którego zestawieniu uwzględniony zostanie wagon rowerowy samorządowego przewoźnika, który w ostatnich latach bywał doczepiany w weekendy do spalinowych zespołów trakcyjnych na reaktywowanej relacji z Wrocławia do Świdnicy przez Kobierzyce i Sobótkę. Wyjątkowy skład w dniu 17 połączy stolicę Dolnego Śląska z Krośnicami i Miliczem w urokliwej Dolinie Baryczy.
Pociąg zostanie zestawiony z lokomotywy spalinowej SP42-001, dwóch wagonów pasażerskich wyprodukowanych w latach 70. minionego stulecia oraz wspomnianego wagonu rowerowego. Pociąg odjedzie z Wrocławia Głównego o 9:55, zatrzyma się na Wrocławiu Nadodrzu (przyjazd 10:05, odjazd 10:06) i Krośnicach (przyjazd 11:01, odjazd 11:16), by zakończyć bieg w Miliczu o 11:25. W drogę powrotną z Milicza wyjedzie o 16:15, zatrzymując się w Krośnicach (przyjazd 16:25, odjazd 16:40) i Wrocławiu Mikołajowie (przyjazd 17:34, odjazd 17:35), by zakończyć bieg na Wrocławiu Głównym o godzinie 17:45.
Bilety normalne na przejazd w całej relacji (tam i z powrotem) kosztują 79 zł, zaś ulgowe – 59 zł. Za przewóz roweru trzeba będzie zapłacić 30 zł. Jak informuje KSK we Wrocławiu, rowerzyści będą mogli odbyć wycieczkę po okolicy z przewodnikiem. Zarówno Krośnice, jak i Milicz, to bardzo atrakcyjne miejsca dla turystów. Pomijając fakt, że leżą one w malowniczej Dolinie Baryczy, w której znajduje się aż 285 stawów, można tu podziwiać różnorodną faunę i florę, zobaczyć zespół pałacowy Krośnice-Wierzchowice wraz z kolejką parkową, czy liczne szlaki rowerowe.
Warto dodać, że wagon rowerowy, w którym można przewieźć aż 36 jednośladów, był wykorzystywany przez Koleje Dolnośląskie dość krótko. Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Kolejowego”, w ubiegłym roku nie uruchomiono sezonowych połączeń weekendowych, uwzględniających takowe w zestawieniach pociągów. Spółka tłumaczyła podjętą decyzję wzmocnieniem obsługi sezonowych połączeń z Wrocławia do Adršpachu z wykorzystaniem pojazdów, które kursowały z wagonami rowerowymi. Tymczasem należący do samorządu województwa dolnośląskiego przewoźnik w 2021 roku nabył 5 takich wagonów (choć wyremontowano do tej pory tylko 1).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.